Villkor för felsökning
Felsöking är endast kostnadsfri vid köp av lämpliga tjänster. Felsökning i sig kostar 100 kr i startavgift och pris från 150 kr/timme hos kund. I de fall då vi får enheten hos oss utan kunden tar vi betalt 200kr som standard plus eventuellt extra vid komplikationer, detta meddelar vi kunden om. Om vi inte kan identifiera problemet efter många försök tar vi endast halva startavgiften utan något timpris. I vissa fall kan vi med en gång se att problemet inte går att lösa, i de fallen informerar vi kunden om detta. Vi tar inte betalt om vi inte börjar leta efter problemet över huvud taget.
Exempel på lämplig tjänst är reparation eller uppgradering. Rengöring är inte en lämplig tjänst för kostnadsfri felsökning då det inte kräver någon.
I vissa fall blir problemet löst under felsökningen, då går det på standardkostnad av felsökning plus 50 kr/timme. Alltså 100 kr i startkostnad samt 200 kr/timme.
Övriga priser
Eftersom problem kan variera så pass mycket bestäms priset när problemet har identifierats. Priset varierar beroende på komplexitet av reparation. Tveka inte med att höra av dig och fråga om ett prisförslag.
Istället för att du ska betala mer för att vara utan din enhet längre tar vi istället betalt för genomfört arbete. Exempelvis kostar uppgradering av hårddisk oftast 500kr plus kostanden av komponenter. Priset av att byta kylpasta på processor kan dock variera beroende på datorns interna layout. Detta gör vi för att bara ta betalt för ditt problem så du som kund slipper betala extra.
Betalningsmetoder
Swish - Detta är betalningsmetoden vi föredrar då den är enkel och i nuläget den billigaste.
Kontanter - Vi tar även betalt med kontanter ifall kunden inte kan/vill betala med Swish.
Banköverföring - Vi kan ta betalt genom banköverföring men metoder som Swish föredras.
Kort - Om inget av de övriga alternativen fungerar/är tillgängliga tar vi även betalt med kort. Vid kortköp måste vi dock ta betalt 10-20kr mer beroende på belopp för att stå för transaktionskostnader.